Euro2012

Alla inlägg under oktober 2008

Av Musse - 15 oktober 2008 15:16


Onsdag va? Jag börjar bli fruktansvärt dagvild. Men idag för första gången på tio dagar så har jag gjort något vettigt. Klev upp och kände mig fortfarande sjukligt sjuk och åkte då till vårdcentralen för att kolla läget. Jag fyllde i ett papper och satt sedan och väntade den obligatoriska timmen som infinner sig på statliga verk. När jag väl får komma in så är det fyra, FYRA, 4, stycken skötare, läkare, sköterskor eller vad dom nu är som ska kolla om jag har nå tok i halsen. Efter visst kollande och donande så instämmer allihop att jag inte har nå infektion eller virus eller AIDS för all del. Gå hem och lägg dig igen fick man och så åkte man hem. Inte ens en ynka litet piller för att bli av med skiten och dom behövde vara fyra pers för detta. Jag strunta i att betala och drog. Skulle man kunna dra bort skattebidraget till Njurunda Vårdcentral så skulle jag göra det bums.  Arroganta jävla lata doktorer. Bedrövligt.


Just nu är jag mest förbannad så jag bestämde mig för att vika in tvätten som legat nån vecka, kanske man ska tvätta också innan tvätthögen blivit gigantisk? Nä just ja. Patrik håller på att fixa min diskmaskin som jag fick i sommras som ännu inte blivit installerad. Så jag har inget vatten i skrivande stund. Fy så dom har det i Afrika eller i Korsta? Nä, jag vet inte. 

Av Musse - 14 oktober 2008 19:39


Vet ni vad det störda är? Pengar!

Läs Salles blogg så får ni en inblick på detta ämne. Tänkte på en sak som hände i helgen. En polare och hans homies vann på travet och fick 50 tusen var. På krogen hette det "VI BJUDER!" etc. Oj va vänner dom fick. Min kamrat, kalla honom Mr.16, har handlat sönder saker till sin lägenhet och har på så vis spenderat upp allt. Har han då några vänner kvar av dom som han bjöd på krogen? 


Jag säger inte att det är dåligt med pengar, utan snarare tvärtom. Livet förändras ju nå fruktansvärt mkt och man kan göra det man vill. Kommer inte riktigt ihåg vilka jag hade diskutionen med, kan ha varit med några i laget.  Men iaf då. Jag är stormrik, funderar på att åka utomlands och vill ha med mig nå polare. Jag börjar fråga runt men de flesta säger att dom inte har råd och tror då kanske att jag tänker säga "det är lugnt, jag bjuder". Men till deras stora förvåning så säger jag att då får jag fråga någon annan. Vore det fel av mig då? Aldrig. mina pengar är mina pengar. Jag bjuder när jag känner för det. Om någon då blir arg för det och tror att jag ska kasta ifrån mig pengar kan dö.. 


Ett exempel till, dock ett litet och patetiskt sådant men det har fortfarande en mening med det. Jag köper två liter sprit för ett bra pris på en liten kryssning. En snubbe frågar om han kan få köpa  en liter för dubbla priset. Typ det som är på bolaget. Jag säger självklart nej och får då kalla blicken. Men varför ska jag sälja nåt som jag köpt för en bra pening? Annars kunde jag väl bara ha gått till doktor grön från början. Jag tjänar alltså inte en enda krona på detta och ändå förstår inte folk. Man köper väl inte saker för att sälja bort det? 



Har varit sjuk nu i över en vecka och imorgon kommer dommen. AIDS? Vi får se. Har iaf hunnit se en jäkla massa Futsal på Eurosport. Synd vi inte har det i Sverige. Eller jo, det finns nåra klubbar i storstan och nere hos Glenn. Skulle vara soft och slippa springa så mycket plus att det är sjukt roligt med inneboll. För er som vill lära sig något varje dag så betyder Futsal fotboll inomhus. futebol de salão på portugisiska och fútbol sala eller de salón på spanska. Brassarna är som vanligt bäst. VM-final på söndag för den intresserade
 
Förvånad över att jag inte dampat på Sveriges landslag? Det kommer. Är sjukskriven imorgon med ;)

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Presentation

Skriv en rad!

Senaste inläggen

Omröstning

Hej?
 Heppåre?
 Hej på dig?
 Hej påre?
 Äpple?

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards