Euro2012

Alla inlägg under augusti 2008

Av Musse - 25 augusti 2008 13:35


Om man inte skulle vara intresserad  av någonting alls, vad har man då får prioriteter i livet? Jag menar ser man inte på sport eller utövar någon idrott alls vad fyller man dagarna med då? Jag finner detta fenomen väldigt frustrerande för mig. Utan att tänka efter väldigt noga så kan jag inte påstå att jag känner särskillt många sådanna människor. Självklart finns det annat att göra än att ägna dagarna åt sport men det är bara det att jag själv inte vet hur man skulle göra.

Ett exempel: Min dag idag. Det är måndag, jag kliver upp suckar lite över att OS är över när jag slår på tvn. Sätter mig vid datorn och går igenom alla bokmärken jag radat upp i flikarna i firefox. Av tolv flikar är det 10 som har med idrott att göra. När jag begrundat fördigt alla uppdateringar på sidorna (som var väldigt mycket idag då jag varit i Umeå hela helgen på domarkurs) så slår jag igång Football Manager. Nördar en stund och scoutar lite talanger. Gör mig lite käk och sticker sen iväg på fotbollsträning för att sen snabbt komma hem och se på derbyt Gnaget-Bajen.

Nu till saken. Vad fan hade jag gjort om jag inte visste vad fotboll var? Ge mig förslag! Jag har verkligen inte en aning...


Fick till min stora besvikelse se att Arsena förlorade andra matchen i Premier League. Tragiskt spel i två matcher nu. Trodde det skulle bli en kanon säsong i år med Nasri som hjälte. Det är långt kvar och allt kan hända, men tappar man tre poäng mot Fulham är man illa ute när det än är på sessen. Vinner Chelsea blir jag tokig!


Xabi Alonso står på Wengers lista över spelare han vill ha tydligen. Men Pool släpper knappast han för småpengar. Själv hoppas jag bara att Juves Giovinco ansluter. Vore underbart. Kika själv..

Av Musse - 2 augusti 2008 00:18


Även fast jag lovat mej själv att inte sitta å skriva massa helt ointressanta saker om mej själv i bloggen så måste jag trots det ta å berätta några saker som bara är för bra/roliga/störda för att undanhålla er. Lite för att skryta också kanske.


Köpte iaf en ny telefon förra veckan. Fan va kär jag är. Fruktansvärt bra mobil. Är nog första gången jag har en up to date mobil. Sony Ericsson P1i. Rekomenderas.


Är nere i Huvudstaden nu. Åkte på torsdag morgon kl 06.13 Men i onsdags så var jag på Olearys å kolla på fotboll, åt å tog nå bira. Men skulle dock vara hemma innan tolv för att buda på en tågbiljett. Kom skit mycke folk på krogen å jag vart så jäkla förbannad över att jag behövde gå hem så jag sket i å gå å lägga mej eftersom jag skulle åka så tidigt. Sov inget å inte på tåget heller. Nu kommer det vettiga i historien. Åkte till morsan å sen bar det av mot pridefestivalen som är i stan över veckan. Sjukt att se så många homosexuella människor på ett å samma ställe. Men som jag brukar säga så är dom grym på att festa. Utan sömn så var det bara att korka upp. För kvällen skulle handla om väldigt mkt skumpa. Vilket kanske inte min kropp tyckte om. Men men, det är en annan historia som ni som känner men kommer få höra. Till saken nu. Träffade en del kändisar. 1. I champagnebaren stog Kayo, ni vet schlagerbruttan. Äh, skit samma. tiggde till mej en puss av henne. Stört nöjd. 2. Snackade tydligen med Gudrun Schyman. Säkert nå jätte viktigt. 3. Schlager-Krister stötte på mej. Eller så var han bara trevlig för att jag hade tretton glas skumpa i handen å ville ha.


Lördag är det Pridetåget. Där alla klär ut sej å går runt hela stan. Tydligen en halv mille folk på stan då. Måste man ju kolla in.


Ledsen för att ni fick ta del av mej. Ska inte hände många fler gånger. Men för att göra er glad så ska jag nörda lite iaf. =)


Dulee lämnar AIK. Det hände mkt runt omkring han som kanske inte var så positiva å retade upp många. Men på plan är han grym. Synd att tappa en spelmotor som han.


Totti tillbaka efter skadan. Kul. Men han blir väl förkyld snart ändå så :P


Läste att Afallay hade fått utstå nåt hemskt. En domare hade svurit åt honom på planen. Naaaaaaaw. Så synd om han då. Han har säkert aldrig svurit åt en domare? Om nån i Medelpad skulle göra så, som domare alltså, skulle han då få varning?


Inte mkt som hänt i veckan i Gunners. Mer än att dom lirat en del matcher och tydligen så har Vela å Nasri imponerat. Men mest har 16-åriga Jack Wilshere imponerat. Mål nu senast mot Stuttgart också. Underbart.


6-1 mot Böle också rapporteras det om. Härligt grabbar. Kul Martin. Underbart med målgester. =) Go the gröna.



Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Presentation

Skriv en rad!

Senaste inläggen

Omröstning

Hej?
 Heppåre?
 Hej på dig?
 Hej påre?
 Äpple?

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards