Euro2012

Alla inlägg under januari 2009

Av Musse - 6 januari 2009 00:35


Likt en rosenbädd på en äng, likt snöflingor i skyn, likt stjärnorna på himmelen, likt FIFA09 på xboxen, likt en nygräddad Bite Line pizzbit doppad i vitlökssås, likt en hel dag i soffan en söndag när man inte behöver bry sig om någonting och bara slöa, äta onyttigt, spela tv-spel och bara vara sig själv. Så hoppas jag det nya året kommer kännas. Så vackert. Så härligt. Helt enkelt underbart. Men vad får man? Sibirisk kyla, snö upp till höften, rutskrapning, bilen vägrar starta, busshållplatser, inställda träningar, långa dagar, Premier League fri helg, hosta, Cesc långtidsskadad, Wenger snålar med pengar, Zlatan kanske är bra egentligen, långt till sommarn, ingen choklad och FM känns inge kul längre. Vad är det som händer med det nya året som verkade så lovande. Jo det ska jag tala om. Nej just ja. Har ju redan gjort det. Däremot ska jag tala om vad som verkade lovande och fortfarande kan lätta upp allt ont som nollnio har börjat med. I slutet av februari ska vi krossa AS Totti, vi ska få se Rosicky igen, kanske till och med Eduardo. Endlöst med pizza. Hutlöst många timmars tv-spelande. Lysande musik som strömmar ut ur högtalarna tillsammans med en kall öl, fotboll på tv och värmande skratt. Just ja, kommer nollnio bli nå annorlunda än vilket år det nu var förra året? antagligen inte. Men ge mig lite värme åtminstonde. Snälla.


Eftersom jag vet av erfarenhet att sommaren kommer bli kass i år så tror jag den kommer bli kanon. Längtar sjukt mycket. Nä just ja. Sommarlov har man ju inte längre. Crap. 


Vill också passa på att tacka Salle för alla utmärkelser på hans gala. Mitt tacktal lästes av tusentals människor och jag uppskattar verkligen allas fina ord jag fått sen dess. Tack.

För er som inte har läst det eller helt enkelt missat galan av nån sjuk anledning http://nicolasanelka.blogg.se/2008/december/utkast-arets-prestation.html#comment ..


Tänkte själv dela ut lite priser från nollåtta men har inte råd med prisbordet. Men så fort jag fått priserna från Salles gala så ska jag dra min lista så kan jag helt enkelt ge bort mina priser, får nog några över också. Så skyll på han om ni vill se en välspäckad lista från det gångna året!


Nu ska jag heja fram Sveriges junisar. Hoppas på guld, men jag tippar 4-2 till Kanada. Avslut med mål i tom kasse. Katsching!


Tomas Ravelli, du är bäst! Säg det på värmländska så blir det som att återvända till sommaren -94. Vi minns! Say no more!


NOLLNIO, nu kör vi!



Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Presentation

Skriv en rad!

Senaste inläggen

Omröstning

Hej?
 Heppåre?
 Hej på dig?
 Hej påre?
 Äpple?

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards